lottevergouwe.reismee.nl

Week 9

Hi allemaal,

Vandaag is het precies 2 maanden geleden dat ik van huis vertrok. Ik ben hier al 2 maanden, maar ook pas 2 maanden, zoals Rachel zo mooi zei.

Maandag heb ik gewoon gewerkt. Dinsdag en donderdag heb ik M niet alleen van school opgehaald, maar haar ook naar school toe gebracht. Normaal doet mijn hostmom dat, maar zij had vroege meetings. Het is zo leuk om te zien hoe kinderen op elkaar reageren en dat ze een heel sociaal leven op school hebben.

Woensdag ben ik met M naar Target gegaan om knutselspullen en nog wat andere dingen te halen, want m'n hostmom had een leuke papieren kerstboom gezien op het internet en die heb ik samen met M in elkaar geknutseld. En wat zijn ze mooi geworden!! Na lunchtime probeer ik tegenwoordig altijd samen met M de hond uit te laten. Toen we bijna bij de auto waren hoorde ik een alarm. We liepen langs een groot gebouw, dus ik dacht dat het daar vandaan kwam. Toen we net in de auto zaten begon mijn telefoon een keihard geluid te maken. Ik kreeg een emergency alert, er was een tornado in de buurt. We zijn snel naar huis gegaan, wat gelukkig maar 3 of 4 minuten rijden was. Thuis aangekomen hoorde ik hetzelfde alarm dat ik ook hoorde tijdens het uitlaten, ik besefte dat dat het "tornado alarm" was. Ik had ik allemaal gemiste oproepen en smsjes van mijn hostparents; dat we meteen naar de kelder moesten gaan en uit de buurt moesten blijven van de ramen. Het regende en waaide keihard. Ook hoorde ik een paar keer bliksem inslaan in de buurt. Het was best wel eng. Ik had nog nooit over tornado's nagedacht en daar zat ik dan, met M en de hond beneden in de kelder. Na een halfuur was de alert voorbij en konden we weer naar boven. Gelukkig was alles goed en waren er geen bomen op ons huis gevallen. We wonen namelijk in een soort van bos en rondom ons huis staan hele hoge bomen. 'S avonds zijn we een kerstboom gaan kopen. It's beginning to look a lot like Christmas.

Vrijdag was mijn afspraak bij de kapper, die eigenlijk dinsdag was, maar omdat de kapster ziek was had ze de afspraak verschoven. Blijkbaar dachten een aantal mensen dat ik mijn haar echt kort ging knippen haha, maar dat was niet het geval. Er moest best wel een stuk af ja, maar kort no way. Ik vind het altijd best wel spannend om naar een nieuwe kapper te gaan, maar ik ben ontzettend blij met m'n haar!

'S avonds ben ik met twee au pairs uit eten gegaan en daarna zijn we naar de film geweest. The edge of seventeen. Erg leuke film!

Zaterdag en zondag heb ik niet veel bijzonders gedaan, omdat mijn voet pijn deed en ik amper kon lopen. Gelukkig gaat het nu weer wat beter na twee dagen m'n pootje amper te gebruiken en omhoog houden.

Ohja en ik heb nog twee lekkere recepten die ik met jullie wil delen.
Een milde viscurry met sperziebonen-mangosalade. Was erg lekker! Ik kon alleen geen kabeljauwfilet vinden, dus heb ik het vervangen met tilapia.
http://www.ah.nl/allerhande/recepten-zoeken?Ntt=Milde+viscurry+met+sperziebonen-mangosalade
En spinaziepasta, waar ik kip heb gebruikt in plaats van spekreepjes. Ook erg lekker! (Ook al had ik de pasta iets te lang laten koken haha)
http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R545362/spinaziepasta

Thanks for reading again!

XX Lotte

Reacties

Reacties

Siny Vergouwe

Hoi Lotte
Weer van alles gebeurd dus deze week.
Dat alarm over die Tornado en dat jullie in de kelder moesten gaan zitten was het minst leuke avontuur tot nu toe voor jou maar gelukkig viel het allemaal mee.
Leuk dat je M nu zelf weg mocht brengen naar school en dat zelf nu allemaal kon bekijken.
Hoort het er bij dat je kookt op de dagen dat je werkt of is dat wisselend?
Het weekend dus rust gehouden en niet geshopt of gegeten buiten de deur.
Wat is er met je voet aan de hand,ontsteking of verstuikt,hopelijk gaat het snel weer over.
Leuke kerstboompjes hebben jullie geknutseld .
Ben je al weer aan je nieuwe tekening begonnen in het weekend omdat je toch rustig aan moest doen?
Je haren zien er mooi uit maar het verschil in lengte is op de foto niet goed te zien.
Het lijkt net of je al veel langer weg bent als die 2 maanden,de tijd gaat zo snel,mis je wel.
Groetjes weer van ons 3tjes uit een koud maar mooi zonnig Nederlandxxx

Harold

It's beginning to look a lot like Christmas!

Lalalalalalalalalala la :-)

En ik dacht het ja, van jou haren.

Lekker gelezen weer Lotje.

L Y

Mams

Hallo meisje,
Leuk lezen weer! Doe maar veul ervaring op met koken, dan kun je mijn plekje in de keuken zo af en toe innemen wanneer je weer terug bent ;-) Het recept met de vis lijkt me heerlijk, ga ik een keer uit proberen.
Hahaha ik zat vrijdag al vol spanning bij Skype te wachten op je nieuwe coupe... ik dacht dat je het kort ging knippen. Verkeerd begrepen dus ;-)
Kan het niet vaak genoeg zeggen; ik ben dankbaar dat je zo goed terecht komen, je hebt echt een heel leuk gezin getroffen. En ben blij dat je zo geniet van het Amerikaanse land. Desalniettemin blijf ik je missen maar ben ook super trots op je.

Benieuwd of er bij jullie in huis al kerstversiering aanwezig is.
Hier in Nederland staan alweer heul veul kerstbomen etc. terwijl die ouwe man nog niet eens het land uit is!

Gisteren hebben wij pakjesavond gehad. We hebben ontzettend gelachen! We moesten raden wie, wat en waar we waren (we plakten bij elkaar een memo op het hoofd) en bij raden maar! Bij geraden mocht je een pakje van de tafel pakken en weggeven.
Warme chocomelk met slagroom erbij en wat lekkers te snoepen. Hopelijk volgend jaar (of anders jaar erna) weer met jou erbij!
Tot w'apps, snaps en skypes maar weer meisje.
Dikke kus van je moedertje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active