lottevergouwe.reismee.nl

April t/m oktober 2017

Hi allemaal,


Hier komt 'ie dan. Zijn jullie er klaar voor? Ik heb alleen de meest interessante dingen opgeschreven, anders werd het echt veel te lang haha.

In april (en in de maanden of weken daarvoor geloof ik ook) zijn M en ik zijn een aantal keer naar de Botanische tuinen geweest met een andere au pair en een 3 jarig meisje. Ze hebben daar vaak storytime voor kleine kinderen en ze hebben een heel gedeelte speciaal voor kinderen, waar ze lekker kunnen rondrennen en spelen tussen de mooie bloemen en planten. Helaas is de au pair waar we altijd mee gingen nu weer terug thuis, in Duitsland, dus kunnen we geen playdates meer doen.

Ook M's verjaardag was in april. Ze werd 3 jaar! We zijn 's avonds met de z'n viertjes uiteten geweest om het te vieren. Ongeveer 1,5 week later was haar birthday party! Het thema was nijntje!! Ze had een hele mooie nijntje taart en cupcakes. Ook was er een groot springkussen in de tuin waar alle kinderen lekker op konden springen. Ze had onder andere een ballet outfit gekregen, omdat haar ouders haar opgegeven hadden voor ballet! 1 keer per week had ze ballet les tot de zomer. Het was ontzettend schattig om te zien hoe leuk ze het vond om dat te doen!

En sinds begin april hebben we nog een huisdier in huis, namelijk een kat genaamd Xena (dat spreek je uit als Zina). Echt een schatje. Ze was pas een aantal weken oud toen we haar kregen.

In juni en in juli heb ik helaas afscheid van twee hele goede vriendinnen moeten nemen. Paulina, die eigenlijk in augustus pas terug zou gaan, werd opeens erg ziek en moest helaas haar jaar vroegtijdig beeïndigen en vloog terug naar huis in Polen. Andrea's jaar was in juli afgelopen en die keek er heel erg naar uit om weer naar huis te gaan in Duitsland, maar die ging eerst nog een hele maand reizen door Amerika. Verder heb ik nog nog niet echt nieuwe vriendinnen gemaakt, maar ik heb wel een hele lieve boyfriend waar ik ook veel tijd mee doorbreng.

In juni ben ik ook naar een show van de comedian Chris Rock geweest, in het Fox Theater, wat ontzettend gaaf was!! Hij is erg grappig!

Ook moest ik naar school, 60 uur om precies te zijn. Ik koos voor een au pair weekend cursus en vloog daarvoor in juli naar Salt Lake City in Utah. Het was echt ontzettend leuk, maar ook erg vermoeiend. Ik vloog vrijdagochtend om 6 uur en toen ik eenmaal op het vliegveld in Salt Lake City aankwam werden we (alle andere au pairs en ik) meteen opgehaald en naar de school gebracht. De dagen waren lang, van 8/9 uur 's ochtends tot 9/10 uur 's avonds. Vrijdag begon dan alleen iets later en maandag eindigde in de middag.

Tijdens het weekend hebben we erg veel geleerd over de Amerikaanse cultuur en geschiedenis en nog veel meer. Ook zijn we op veel excursies gegaan. We zijn onder andere naar een geschiedenis museum geweest, ik heb vrijwilligerswerk moeten doen tijdens World Refugee Day (Wereld Vluchtelingen Dag), Historic Temple Square, Het Olympische Ski-museum en nog veel meer.

Ook mocht ik in juli mee op vakantie met m'n host family! Naar Savannah. Een stad in het oosten van Georgia, wat ongeveer 4 uur rijden was vanaf Atlanta. Het is echt een hele mooie stad en ik heb er ook erg mooie foto's kunnen maken. We zijn onder andere naar het strand geweest en hebben een boottocht gedaan waar we dolfijnen zagen, zo gaaf!!

In augustus was het mijn verjaardag, 21 jaar yay!! 'S middags heb ik een nieuwe tattoo laten zetten, als cadeautje voor mezelf. 'S avonds heb ik m'n verjaardag gezellig met vrienden gevierd door lekker uiteten te gaan, daarna hebben we nog een drankje gedaan. Ook heb ik nog kaartjes en een pakket met cadeautjes uit Nederland gekregen, ontzettend lief van iedereen!!

In september kwam orkaan Irma, toen die eenmaal in Georgia aankwam was het geen orkaan meer maar een tropische storm. Wij bleven allemaal thuis en hadden ons voorbereid op een paar dagen geen stroom. Uiteindelijk viel het hier heel erg mee en zaten we maar een paar uurtjes zonder stroom gelukkig. Ik heb toen lekker een boek kunnen lezen die ik met Kerst gekregen heb vanuit Nederland!

Afgelopen zondag ben ik naar de LGBTQ Pride Parade in Atlanta geweest. Wat een ervaring was dat! Duizenden trotse mensen in een parade die maar doorging van 12 tot 18 uur. Het was ontzettend mooi om te zien.

M is echt ontzettend gegroeid in het afgelopen jaar! In lengte, maar ook in andere dingen. Haar karakter, haar vocabulaire, haar haren, haha. Het is zo'n lieverd en het is geweldig dat ik nog een heel jaar met haar kan doorbrengen!!

Dan heb ik nog een laatste nieuwtje; mijn lieve zusje Biba komt mij opzoeken volgende maand!! Ik kijk er enorm naar uit! Eerst blijft ze in Atlanta voor 9 dagen en daarna gaan we samen naar New York City voor een weekendje! I can't wait!! <3

Bedankt weer, voor het lezen van mijn blog en jullie geduld!

Ohja en vergeet niet om de foto's te bekijken!!


XX Lotte

Reacties

Reacties

Fleur

Zo leuk dat Biba volgende maand al komt en jullie samen naar New-York gaan!
Ben zo trots op je dat je nog een heel jaar blijft!
Dikke kus XXXX

Je moedertje

❤❤❤

Siny vergouwe

Heerlijk dat Biba volgende maand naar jou toekomt,
ze kijkt er zo erg naar uit.
Fijn dat het nog steeds zo goed gaat met jou daar bij je hostfamily en
je daar nog een jaar kunt blijven,knap hoor zolang van huis weg te kunnen .
Veel liefs weer van ons 3tjes en xxx

Karin

Super leuk dat Biba komt!Fijn dat je het zo naar je zin hebt.Veel plezier met je zus?

Oma Marjan

Ha die Lotte
Het heeft eventjes geduurd maar we zijn je niet vergeten.
Leuk om al je belevenissen weer te lezen.
En de mooie foto's te bewonderen.
Dat je afscheid moest nemen van je vriendinnen is
niet zo leuk maar jullie houden wel contact neem ik aan.
Maar fijn voor je dat je zo'n lieve boyfriend hebt.
Geniet van de tijd samen met Biba nog 1 weekje.
Veel liefs van Opa Louis en van mij.xxxxx???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active