lottevergouwe.reismee.nl

Week 1

Hi allemaal,

Dinsdagochtend vloog ik dan eindelijk van Schiphol naar Newark, New York. De vlucht duurde bijna 8 uur, was prima te doen. Ik kwam om 11 uur lokale tijd aan. Uiteindelijk na alle controles en bagage opgehaald enzovoort stond ik om 13:00 in m'n hotel. Wauw, wat een grote kamer.
Nadat ik m'n familie gesproken had ben ik the city ingegaan. Als eerste haalde ik een iced koffie en een donut, in de hoop dat ik langer wakker kon blijven door de koffie.
Nadat ik dat op had ben ik op advies van Sanne, thanks Sanne :), naar High Line Park gelopen. High Line Park was eerst een metrolijn die door the city ging, maar omdat die niet meer rijd hebben ze daar een park van gemaakt. Heel mooi!
Ook ben ik nog naar de Hudson River gelopen en naar de zonsondergang gekeken. Het was toen 18:30 en tijd om terug te gaan naar het hotel, omdat mijn roommate rond 19:00 zou aankomen. En ze was er! Anne Marie uit Oostenrijk. We zijn samen gaan eten bij Chipotle en hebben daarna een ijsje gehaald op Times Square. Dat was heel gezellig!
Woensdag hebben we van 8:30 tot 17:00 cursus gehad, dat ging vooral over wat we moeten doen als we aankomen, verschillende scenario's, Amerikaanse cultuur, auto rijden enzovoort. Tijdens de pauze kon je tickets kopen voor een NYC tour en voor het Empire State building. En dat heb ik gedaan! De tour begon om 17:00. We hebben allerlei bekende gebouwen en wijken gezien en om 21:00 stond ik dan eindelijk op het Empire State building. Wauw, wat een uitzicht! Al die lichtjes, zo mooi!
Donderdag hebben we van 8:30 tot 17:00 een ehbo cursus gehad. We hebben CPR geleerd op een baby, peuter en volwassene. Ook hebben we geleerd hoe een AED werkt. Dit was een erg leerzame dag! Om 17:00 kwamen Kate en Summer van Interexchange om ons onze reispapieren, lees tickets, te geven en de laatste avond brak aan. Die heb ik doorgebracht met twee andere Au Pairs. Eerst hebben we gegeten bij Taco Bell, was niet veel aan. Daarna hebben we een dessert gehaald bij Carlos' Bakery. Ik had een canolli, erg lekker! Als laatste zijn we nog naar Grand Central gelopen, het bekende station van New York.
Vrijdag was het dan zo ver. Eerst samen met Isabelle, een andere Nederlandse Au Pair, aan het ontbijt en om 10:00 werd ik opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Om 14:00 vloog ik naar Atlanta en om 16:00 ontmoette ik mijn host family, yay! Wat een aardige mensen! Ik voelde me meteen op mijn gemak. Het duurde ongeveer 45 min om naar huis te rijden, want het was ontzettend druk in de stad. Daarna zijn we met z'n allen ergens pizza gaan eten en was de dag alweer bijna voorbij.
Zaterdag heeft mijn host dad me de stad een beetje laten zien. Dat was erg leuk! Daarna mocht ik een stukje rijden, naar de supermarkt toe. Ik had nog nooit in een automaat gereden, maar het ging goed! Op 1 keer met m'n linker voet remmen na, haha. Na het boodschappen doen ben ik terug naar het huis gereden. Daar aangekomen hebben we met z'n allen de dingen voor het afscheidsfeestje van de huidige Au Pair klaar gezet, wie ook heel aardig is! Er kwam southern barbecue eten, wat erg lekker was!
Vandaag, zondag, ben ik met het gezin en de hond naar de Chattahoochee rivier gelopen, door het bos. Het is hier zo mooi allemaal! 'S middags zijn we naar het park gegaan, waar ik heen mocht rijden. Na even leuk gespeeld te hebben zijn we bij een Mexicaans restaurant gaan eten. Ik had een kip enchilada. Heerlijk!
De week is voorbij nu. Het was één van de langste weken van m'n leven ever, maar wel erg leuk en leerzaam! Morgen begint mijn eerste werkdag. De huidige Au Pair zal mij wat dingen uitleggen. Ik heb er erg veel zin in!
Het is nu 22:40 hier, ik ga slapen. Tegen de tijd dat jullie dit lezen is het ochtend, so, good morning!
Thank you for reading en ik zal ook wat foto's plaatsen.
XX Lotte

Reacties

Reacties

Patty koops

Heerlijk om te lezen Lotte, succes met je eerste werkdag groetjes x

Siny Vergouwe

Fijn dat je zo'n mooie week achter de rug hebt en dat alles zo goed verlopen is voor jou Lotte,
succes deze eerste "werkweek" voor jou.
Liefs van Oma????

Karin de Groot

Super leuk om je verhaal te lezen!Wat een ervaring om dit te doen,wens je veel succes en geniet er van.Groetjes Karin????

Fleur

Leuk om te lezen lot! Geniet van alles ????

Mams

Lotte wat ben ik toch trots op je, wat heerlijk om mee te lezen, ook al wist ik tuurlijk stiekem al wat dingetjes.
Blij dat je je zo op je gemak voelt bij je "nieuwe" familie.
Benieuwd hoe je eerste werkdag verloopt maar jou kennende komt dat wel goed. Dikke kus, mama

Noa

Haaai Lottie,
Zoals ik lees heb je al veel plezier en natuurlijk ga je dat nog meer hebben. Ik hoop dat je eerste werkdag goed gaat (waarschijnlijk wel ;) ), alvast veel succes.
Ik hou van jou xx

Oma Marjan

Lieve Lotte
Wat heb je al veel gezien en beleefd.
Je hebt het leuk beschreven met mooie foto's.
We genieten er van en kijken al weer uit naar je volgende belevenissen. Een mooie tijd.
Liefs Opa Louis en Oma Marjan xx

Kathleen

Geweldig!! Wat heb je al veel meegemaakt!
Veel plezier en werk ze ;-)

sandra

lieve Lotte
wat leuk om dit allemaal te lezen
en wat heb je al veel gezien in zo n korte tijd super leuk ,mooie foto s en top dat je je daar al zo thuis voelt
dikke knuffel van rene sandra jeffrey en amber xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active