lottevergouwe.reismee.nl

Week 4

Hi allemaal,

Het wordt iedere keer steeds later voordat ik de nieuwe blog erop heb staan, mijn excuses. Ik ben ontzettend druk!

De hele week is mijn hostdad thuisgebleven, omdat hij nog steeds ziek was. Maar ik heb wel gewoon moeten werken, omdat hij thuis werkte.

'S maandags zijn we met z'n 3e, m'n hostdad, the little girl M en ik, de hond weg gaan brengen naar de hondensalon. Nadat we die afgezet hadden heeft mijn hostdad me een soort rondleiding gegeven door een aantal gezellige buurten, wat ontzettend leuk was! Hij heeft me veel leuke plekjes laten zien en ook waar ze hiervoor gewoond hebben.

Daarna zijn we door Piedmont Park gelopen. Een ontzettend groot en mooi park in het midden van de stad. 76 hectare om precies te zijn.

Dinsdag ben ik vroeg opgestaan en vervolgens naar het DDS (Department of Drivers Service) gereden, waar ik mijn theorie test voor mijn Georgia Drivers License (rijbewijs) heb gedaan. Je kunt hier gewoon zonder afspraak naar toe. Na 2,5 uur was ik weer thuis en ik heb de test gehaald! Yay! Het stelt hier niet zo veel voor. De vragen zijn ontzettend makkelijk. Een voorbeeld: Een plaatje van een DO NOT ENTER bord, met de vraag wat je hier moest doen.. Daarna heb ik M van school opgehaald en was het verder een normale dag.

Woensdag en donderdag waren ook normale dagen. Donderdag heb ik voor het eerst gekookt voor het hele gezin. Een simpel receptje uit de Allerhande, maar ontzettend lekker! Voor degenen die interesse hebben in het recept;http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R493170/pittige-kip-broccolischotel.

Vrijdag was mijn vrije dag en ben ik naar een mall gegaan. De mall waar ik de zondag ervoor ook ben geweest. Ik had iets moois gezien daar en wilde graag weten wat het koste. S' avonds zijn we met z'n allen uit eten geweest bij een lekker Mexicaans restaurantje. Ik denk dat jullie wel door hebben dat deze familie, inclusief ik, gek zijn op Mexicaans eten!

Zaterdag had ik afgesproken met een au pair die hier pas een week is. We hebben een frozen yoghurt gehaald, met de gekste dingen erin en hebben daarna de rest van de dag door Piedmont Park gelopen en gepraat. Het is hier nog ontzettend lekker weer, wat schijnbaar niet zo heel normaal is voor deze tijd van het jaar. Wat een geluk heb ik! Had ik jullie trouwens al verteld dat op de allereerste dag dat ik aankwam in Atlanta het regende?! Het had al weken niet geregend, maar toen ik aankwam kwam het met bakken uit de hemel. Dat was overigens ook de laatste keer dat ik het hier heb zien regenen.

Zondag, gisteren, heb ik een ontzettend leuke dag gehad. Samen met 3 andere au pairs ben ik naar Stone Mountain gegaan. Zo'n drie kwartier rijden vanaf mijn huis. Stone Mountain is zoals de naam het al zegt een grote stenen "berg". We zijn helemaal naar de top gegaan, wat 514 meter hoog is. We gingen wat later op de dag, zodat we boven de zonsondergang konden bekijken. En wat was het mooi!! In de verte kun je de skyline van Atlanta zien, zo gaaf! Ik zal er wat foto's van op de blog zetten. Daarna zijn we gezellig gaan eten bij een Italiaans restaurantje.

Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin hier en wil nog veel meer van de stad ontdekken en zien!

Ik wil jullie nog even bedanken voor de lieve reacties op mijn verhalen iedere keer weer! Ik kan helaas niet terug reageren, maar ik lees ze allemaal!

XX Lotte

Reacties

Reacties

Mams

Heerlijk verhaal weer! Hou van jou! Xxx

Harold

Mooi zo Lotjuuuuh, leest lekker weg en ik geniet mee.

XX

Bianca Drost

Hoi Lotte, wat een mooi verhaal weer. Zo te horen geniet je volop. Leuk om te lezen ! Groetjes van ons allemaal X

Siny Vergouwe,

Wat fijn om te lezen hoe je geniet van alles daar en steeds weer nieuwe mensen ontmoet en mooie dingen ontdekt en de week zo vlug voorbij gaat voor jou.
Xxxweer van Oma en ook de groetjes van Opa en Rene

Fleur

Ah echt heel leuk lotje! Ik word jaloers van je mooie foto's en dingen die je doet!! Geniet van deze tijd xxx Dikke kus

sandra

hey lotte
super leuk om het weer te lezen en fijn dat je het zo naar je zin hebt nou meis geniet er maar lekker van dikke kus van ons xxxxxxxxx

Wim & Karoline Bongers

Wat heerlijk dat recept uit de Allerhande. Nou ja dat weten we nog niet, in ieder geval jij en je host family vonden het verrukkelijk! We gaan gauw koken en we laten het je weten. Bedankt!
Lieve groeten van ons uit Wageningen

Oma Marjan.

Lieve Lotte,
Weer met veel plezier gelezen.
Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
Wat maak je lekkere dingen klaar,ik ga het vast ook
eens proberen.
Je hebt ook weer van die prachtige foto's gemaakt.
Ook nog gefeliciteerd met het behalen van de test
voor je rijbewijs!
Een fijne week.
Liefs van ons beide xxxxx.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active