lottevergouwe.reismee.nl

Week 5

Hi allemaal,

Afgelopen week was een ontzettend leuke week, waarin ik veel gedaan en gezien heb!

Het begon maandag met Halloween. In Nederland heb ik nooit Halloween gevierd, dus ik wist niet wat ik er van moest verwachten. Ze beginnen hier al ongeveer een maand van te voren met het versieren van huizen en tuinen. Denk aan pompoenen, skeletten, grafstenen enz. Erg leuk om te zien hoe groot sommige mensen uitpakken!

M'n hostfamily had een uitnodiging gekregen om met de rest van de buurt pizza te eten en daarna was er gelegenheid voor 'trick or treat'. 5 min voordat m'n family moesten vertrekken, vroegen ze of ik ook mee wilde. Natuurlijk wilde ik dat!! Ze vonden last minute nog een kostuum voor me en we konden gaan. M'n hostdad was Batman, m'n hostmom een kittycat, M was een lieveheersbeestje en ik was een piraat. Iedereen uit de buurt was verkleed! Het was erg leuk om alle originele, en niet zo originele, kostuums te zien! Na het eten was het dan zo ver; we gingen langs de deuren om snoepjes te halen. En wat vond M het leuk! Het was ook haar eerste Halloween. Ook ik vond het erg leuk! Er waren ontzettend veel kinderen op straat en bij bijna elk huis zat iemand met een bak vol met snoep. Bij elk huis mocht ze 1 snoepje pakken. Na ongeveer 10 huizen was het genoeg voor ons. Wat een ervaring!! Zo leuk om mee te maken.

Dinsdag woensdag en waren eigenlijk normale dagen, op dinsdag ochtend na. M had toen geen school, dus heb ik de hele dag gewerkt.

Donderdag was mijn hostmom jarig. Nadat ik M van school had opgehaald hebben we samen bloemen gekocht voor haar moeder. M'n hostparents gingen 's avonds samen uit eten, dus heb ik eten gekookt voor M en mijzelf.

Vrijdag was weer mijn vrije dag. Toen ben ik met een andere au pair naar Perimeter Mall geweest. Er zijn zo veel malls hier in de buurt, je kunt elke week naar een andere. Het nadeel is wel dat ze bijna allemaal dezelfde winkels hebben. Na een paar uurtjes gewinkeld te hebben zijn we naar de Walmart gegaan. Dit was mijn eerste keer in een Walmart. Wauw! Wat is dat groot.. En ze hebben zo veel keus.. Ze hebben echt werkelijk alles. Ik was blij dat ik de andere au pair mee had, want anders had ik er uren rond gelopen zonder iets te vinden. Toen ik thuiskwam lag er een grote envelop uit Nederland voor me klaar. Het was een ontzettend lief cadeautje van Fleur! <3

Zaterdag zijn we allemaal vroeg opgestaan, want we gingen naar de bruiloft van een familielid in North Carolina. Na 2,5 uur kwamen we aan bij ons "huisje" in de bergen. Het was alsof we in een heel ander land waren. Alles was zo anders als in de grote stad. De omgeving, de huizen, de mensen, de kleding enz.

In de middag was het dan zo ver. De bruiloft begon. Iedereen was heel casual gekleed. De meeste mensen droegen een geruite blouse, spijkerbroek en cowboylaarzen, want het was een echte cowboy bruiloft! De bruid had een mooie kanten bruidsjurk aan, met haar cowboylaarzen er onder. Het was een erg mooie ceremonie. Daarna heb ik kennis gemaakt met enorm veel familieleden van mijn hostmom. Iedereen was ontzettend vriendelijk!

Zondag zijn we het plaatsje een beetje gaan verkennen. Eerst zijn we gaan hiken op Jackrabbit Mountain. Daarna zijn we naar het lakehouse (huis aan het meer) van de familie gegaan. Wat een mooie plek om een huis te hebben! We hebben nog geluncht met wat familieleden en zijn daarna door het Nantahala National Forest langs de rivier gaan lopen. Wat een mooi gebied! Ook hebben we nog over de Chatuge Dam gelopen. Letterlijk overal waar je loopt heb je een mooi uitzicht en dus ook weer op de Chatuge Dam. We hebben nog even wat gedronken in de local bar en hebben daarna Mexicaans eten gehaald, om in ons huisje op te eten.

Vandaag, Maandag, zijn we 's morgens vroeg weer naar huis gegaan. M'n hostparents zijn weer aan het werk en ik ook.

Ik heb ontzettend veel foto's gemaakt dit weekend en zou graag willen dat jullie die ook bekijken! Dank je wel voor het lezen weer!

XX Lotte

Reacties

Reacties

Mams

Meisje wat maak je toch heerlijke dingen mee en wat zie je een hoop mooie plaatsen/natuur etc.
Benieuwd ook naar morgen, de verkiezingen.. of en wat je daar van mee krijgt..
Dikke zoen van je moedertje

Harold

Yichaaaaaaa, line dance ook? Leuk weer Lotje. Goed bezig jij!

Oma Marjan.

Lieve Lotte,
Leuk om je verhalen te lezen en de mooie foto's te bewonderen.
Je hebt zeker weer veel mee gemaakt.
Bizonder om een echte cowboy bruiloft mee te maken.
Leuk als herinnering voor later.
We wensen je een fijne week.
Veel liefs xxxx

Siny Vergouwe

Zo blijft iedere week weer spannend voor jou.
In Amerika leeft Halloween veel meer,daar komt het ook vandaan,leuk dat ze jou meevroegen om het ook te beleven.
,n Top weekend erachteraan met een heuse cowboybruiloft,
Leuk om dat ook mee te maken en familie te ontmoeten van jouw hostparents.
Zo ben je ook gelijk weer in een hele andere omgeving geweest,mooie foto's ook gemaakt.
Je nieuwe week is inmiddels weer begonnen,
geniet van je zeer afwisselende werkkring.
Xxx weer van Oma Siny

sandra

hoi lotte
wat heb je weer allemaal leuke dingen mee gemaakt echt super leuk om weer te lezen .dikke kus van ons xxxxxxxx

Kathleen

Hoi!
Wat een heerlijke verhalen om te lezen! Alles wat je beschrijft ken ik alleen van films en series.
Zo leuk om je daarin te plaatsen en te realiseren dat je daar gewoon echt bent.
Wat een ervaringen doe je daar op, geweldig!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active